fredag 16 april 2010

Dilemma

Okej, så min "arbetsplats" har bestämt sig för att ta bort 8 timmar/V för mig.
Det är alltså 32 timmar/månad. Så ungefär 4000 spänn som jag då förlorar varje månad. Strålande.

Jag får välja mellan att ta den förlorade inkomsten eller lägga de timmarna där jag egentligen inte kan jobba.
Men det passar min "arbetsplats".

Jag har då alltså haft en förjävla morgon med gråt och bråk på jobbet. Strålande igen.


Men. Jag har en idé.
Jag har luskat lite och om allt går som jag har luskat, så kan jag eventuellt plugga upp mina gymnasiebetyg på distans 50%, söka bidrag från Csn - alltså inte fler studelån - och därmed inte få igen iaf hälften av min förlorade inkomst.

Jag menar, jag har ju iaf alltid tänkt att jag ska göra klart de där betygen...
Och jag vill så gärna komma in på en läkarsekreterare-utbildning nästa höst, vilket kräver att jag har betyg i de grundläggande ämnena + någon datorkurs.

Jag ska höra med min bättre hälft vad han anser om mina planer och hålla tummarna så jävla hårt för att han är pepp och låter mig göra det.

Ni får otroligt gärna hålla tummarna med mig. 
Vi börjar någon gång i eftermiddag runt halv tre-tiden. Ok?


2 kommentarer:

Emelie sa...

Hmm.. Jag fattar inte? INTE få igen hälften av din förlorade inkomst?? Hur menar du? Jag håller tummarna i alla fall, giiirl! Hehe :)

Kiki sa...

Jag ska kolla mina connections och se om vi kan hitta dig ett kreativt arbete!