söndag 18 mars 2012

Svisch!

Den här helgen har gått så galet fort! Hur kan två ynka dagar under helgen gå snabbare än fem sabla minuter på veckodagarna?!

I morgon är det ny tråkvecka, med nya bestyr och kökskaos. Ännu en gubbe i byggarbyxor kommer i morgon. Nu har jag tappat räkningen på hur många som varit här, tur att jag skrivit upp det.

Vi vet fortfarande inte orsaken till läckan. Alla byggarbyxor tror olika. Men den populäraste teorin nu är att kökskranen (skräp från Ikea) är taskigt ditsatt och när den ideligen gängats upp har rören under vridits och orsakat småläck. Är detta fallet står felet inte på bostadsföreningen utan på oss. Då lär vi kolla upp om det går på dolda fel-försäkringen.

Känns så jäkla trist allt detta. Vi skiter inte pengar direkt...


Och till nyfikna "han den där"; Ska jag rabbla allt halvtaskigt "renoverat", snabba lösningar och billigt skräp här får jag kramp i tummarna. (Helt ärligt har jag svårt att komma ihåg allt besiktningsgubbar och diverse byggarbyxor pratat om, bara det säger en del...)


Men det blir nog bra i slutändan allting. Vi får bita ihop, göra om och göra rätt (eller, jag ska stå brevid och hejja på..) och sen gå vidare med livet. Allt går inte riktigt som man tänkt sig men man lär sålänge man lever.



Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: