tisdag 12 maj 2009

Memory lane


~~~~~


Jag skulle springa ner i förrådet för att hämta en väska.

En timme senare kom jag upp.

Då hade jag tittat igenom och sorterat ("Mitt" v/s "Myrornas") tre sopsäckar och två flyttkartonger med kläder.


"Mitt" blev en kartong med Isabelles babykläder.


"Myrornas" blev resterande säckar och kartong (fast jag pressade ner allt i säckarna så jag kunde spara en kartong till flytten)

Mina kläder var enkla.


Isabelles var skitjobbigt.


Varendaste liten socka hade sitt egna emotionella värde och det var väldigt svårt att välja ut det som var viktigast.
Jag har gått igenom hela hennes liv i tankarna och sett henne framför mig i varje plagg i de kartongerna.


~~~~


Var tar tiden vägen?



~~~~~~




1 kommentar:

Diana sa...

Det finns något jag kallar "känslokläder". Det är kläder som man inte har använt på länge och planerar inte heller att någonsin använda igen. Men det är kläder som väcker minnen som man inte vill bli av med. Dom kläderna lägger man i en kartong som man markerar med "känslokläder" och ställer på vinden/i källaren. Det är just sånt som förrådet är till för. faktiskt!