onsdag 22 april 2009

Dagens

Dagen var planerad att bli en "slapp-i-soffan-för-jag-är-sjuk(-fast-egentligen-bara-lat)"-Dag.

Men tji fick jag.

Istället åkte vi (jag, Isabelle, mamma och brorson Eddie) till Tom Tit´s experiment och lekte ett par timmar.

Det var jätteroligt. Så kul att få tänka på annat och vara barn en stund (för där får man vara barn utan att nån säger nåt!).


Efter det hade Isabelle hälsosamtal, som det så fint hette, hos skolsyster.

Gick skitbra. Isabelle ser perfekt och hör perfekt (även fast jag haft mina tvivel om det där med hörseln ibland...)
Hon följer vikt- och längdkurva bra och svarade duktigt på systers alla frågor.


För mig gick det däremot inte lika bra.

Det kändes som ett mammaprov.

Hon lät lite missnöjd när hon hörde att Isabelle ser på tv mesta av tiden efter skolan.

Och när hon sen hörde att att Bella hade Både Tv och Dator på sitt rum fick jag förmanade blickar och sjönk ett par centimeter i stolen.

Hon sa att det va Inte bra att ha tv och dator på rummet och tyckte absolut att jag genast skulle ta ut dem.
Ni skulle sett Isabelles skräckslagna blick när jag svarade att det kanske inte vore en sån dum idé ändå. (Jag roade mig åt det en stund innan jag berättade att hon visst får ha dem kvar)

Faktum är att Isabelle sällan ser på tv eller sitter vid datorn i sitt rum.

Hon får se en film innan hon lägger sig. That´s it.

Och jag tycker faktiskt inte det är så farligt med tv-tittande.
Så länge de inte sitter 24/7.

Är jag en slarvig mamma då, så må så vara.

Min dotter mår alldeles utomordentligt bra hos mig. Jag vet det, Hon vet det.



Hade dumma fotouppladdningsgrunkan funkat hade ni fått se finfina bilder från Tom Tit´s, men nu får ni nöja er med den här bortförklaringen

1 kommentar:

Len sa...

Det kommer alltid att finnas tv och data poliser.
Så länge som dom inte sitter jämt som du skriver.

Man vet själv bäst vad som är bra för ens barn, lita på din egen mammainstinkt! =)