tisdag 16 juni 2009

Det tog en halvtimme

~~~~~


Det tog ungefär en halvtimme, sen saknade jag Isabelle där hon låg inne i sin säng och sov.

Jag hade längtat halva kvällen efter att hon skulle sova så jag kunde få umgås med mig själv. Reda ut tankar, äta en smörgås och se på TV.

Det tog en halvtimme.


Nu är klockan över elva, jag har vart inne hos henne tre gånger (fast jag väntade tills jag var säker på att hon somnat) och tittat på det under som ligger i den stora sängen med de rosa påslakanen.

För det är hon.
Ett under.
Mitt under.


~~~~~~


Jag har bestämt mig för att vara vaken lite längre ikväll (istället för att lägga mig kl 20.00 som de senaste dagarna) så jag kan njuta ordentligt av att inte behöva gå upp klockan 06.00 i morgon bitti.

Så, jag har fixat hem lite bra (om man ska tro min kära Facebook-vänner) filmer och är nu i valet och kvalet om jag ska se "Felon" eller "Twilight".


Egentligen spelar det ju ingen roll, eftersom jag utan tvekan kommer somna fem minuter in i filmen.




1 kommentar:

Kim sa...

Felon: mycket bra
Twilight: Helt underbar!

Tips: Har du sett The Notebook? Varning för floder av tårar