söndag 21 juni 2009

Midsommar

~~~~~
Helgen har varit helt Underbar!

Kanske inte jobbadelen fram till klockan 15 i fredags, men efter det - helt underbar!
Midsommarfirandet med nästan Hela familjen, två av min brorsbarn saknades (det är alltid någon), var samlad.

Vi åt tills vi nästan sprack, sen åt vi lite till. När vi inte längre kunde röra på oss, utan mest såg ut som uppsvällda valrossar , avslutade vi med en underbar marängtårta med chokladkross och jordgubbar.

Dagen efter styrde jag och T kosan mot vårt älskade Faluland.

Vi åkte direkt ut till Enviken, där Tommy är uppväxt, som är ett av de två sanna paradisen på jorden (det andra är självklart Trosa), och firade "dagenefter-Midsommar med T´s familj.
Middagen blev dagsfiskad öring, med färsk- hemmaodlad-potatis och en massa sill och god sås.
Trehundra snapsvisor senare åkte jag och T in till Falun igen för fest hemma hos en kompis.
Kvällen avslutades på Harry´s!

Så, åter igen, helt Underbart!
~~~~
Lite bildbevis på att mitt midsommarfirande faktiskt Var så underbart som jag sa.
Maten


Storebror Tony och storebror Johnny


T och jag

Utsikten över viken i Trosa - magnifikt.


Middagen i Enviken - ord är överflödiga.



~~~~

Inga kommentarer: