söndag 14 augusti 2011

+3

Okej. Så tre dagar över tiden. Hittills.
Jag som trodde hon skulle komma tidigare. Tji fick jag.
Men med tanke på Bellas överdrivet långa 16 dagar över satt datum borde jag väl inte vara förvånad.

Jag tycker liksom bara att jag förtjänar att få en bebis NU. Nyss.
Sammandragningarna är ibland snäppet "värre" än de varit, så det är ju ett tecken. Om man ska vara positiv.
Men de är inte ens i närheten av att vara så starka så jag ens funderar på om det snart kan vara dags. Om man ska vara negativ.

Jag försöker aktivera mig så mycket som möjligt.
Som igår tillexempel, var vi på kräftskiva hos våra vänner Emelie och Pg.
Lätt den bästa kvällen på länge. Massor av vänner, massor av mat och musik och massor av skratt.
Såna kvällar gör att tiden liksom går lite fortare...

Och idag kommer Bella hem!
Hon har varit hos mormorochmorfar sen i tisdags och hos sin pappa över helgen.
En vecka kvar av sommarlovet och det glädjer mig att hon längtar tillbaka till skolan, jag önskar det kunde vara så för alltid!
Den här veckans projekt blir (om vi inte ersätter med projekt: föda barn) att ställa om henne från sommarlovs-mode till vardags-mode. Vilket betyder att hon inte får sova till elva på förmiddagarna och att hon inte får vara vaken till mittinatta.

Detta projekt innebär även att T måste ta sig i kragen och kliva upp på mornarna.
Det känns faktiskt som ett svårare projekt än att få Bella att vända...

Jag får återkomma med resultatet.




1 kommentar:

ekfan sa...

Haha, vad kul att det är svårare att få Tommy omvänd än Bella... Inte för dig kanske, men det var kul att läsa ;)