måndag 13 februari 2012

Genombrott eller tillfällighet

Inatt gav jag mig tusan på att vänta ut Nova-Lis bök och stök för att se om hon skulle somna om utan amning.

Det resulterade i en väldigt (Väldigt) trött mamma, men en bebis som inte ammade mellan 20 och 07!

Dessutom somnade bebis om igen nu efter "frukosten". Hur länge hon sover återstår att se...

Hade jag inte varit så jäkla lättväckt (direktärvt från min far, tack pappa...) hade jag också kunnat sova hela natten. Men jag vaknar vid varje rörelse. Det är en förbannelse och en välsignelse på samma gång... Mest en förbannelse känner jag idag.


Men det är likförbaskat ett litet framsteg i novas sömnmönster! Utan någon som helst sömnmetod. Sen är jag ju inte naiv nog att tro att detta håller sig varje natt. Men det känns riktigt bra just nu!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: