torsdag 16 februari 2012

Go with the freaking flow!

Jag säger det till mig själv flera gånger om dagen.


När jag inte hunnit hänga tvätten - so what om den blir skrynklig i maskinen?! Ingen dör av det.


När Nova-Li har vaknar och ammar flera gånger under natten medans "andra barn" sover hela natten från födseln - Och? Alla barn är olika. Nova är en frisk, glad och fullkomligt fantastisk tjej!


När jag inte hunnit tvätta håret och känner mig ful och ofräsch - Min pojkvän tycker att jag är vacker och säger att han älskar mig Varje dag!


När jag inte hunnit spendera tid med min stora fullkomligt fantastiska tjej - Vi tar igen det. Tiden finns! Kanske inte precis när man vill ha den, men med lite fix trix och omprioriteringar så går det.


När jag inte lagat mat enligt tallriksmodellen varje dag - Falukorv och makaroner är helt ok! Precis som hemkörd pizza någon gång ibland.


Ibland lyssnar jag på mig själv. Ibland inte.


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 kommentar:

Malin sa...

Mysigt när man får höra såna fina ord från någon man älskar.

Vet också att jag säger till mig själv om mycket och det är så att man lyssnar ibland.
Känner med andra ord igen det där :)