torsdag 16 april 2009

Balkongröj


Idag har min underbara mamma hjälpt mig att röja min balkong.

Jag har liksom använt den lite som en grovsoptipp under vintern, där har stått allt från sänggavlar till symaskiner.

Men nu är de borta.


Mamma lånade pappas stora bil och vi fick, med stora kraftansträngningar, in allt skit i den och körde det till Tvetatippen.

Isabelle var så duktig och hjälpte till att slänga rätt skräp i rätt container.
Sötunge!


Jag skulle tagit före- och efterbilder på balkongen, men jag glömde ta förebilden och då kändes det ganska menlöst att ta en efterbild.


Däremot fotade jag det sanslösa fågelfenomenet ute på tippen.
Min mage vände sig både en och femton gånger av synen på tre miljoner (möjligtvis en svag överdrift...) fåglar cirkulerandes över soptippen.

Vidrigt.

Nu syns det ganska dåligt, men Allt det vita är fåglar.

De sträcker sig även längre ut åt båda sidorna än jag fick med på bilden... så tänk er själva. BLÄ!

1 kommentar:

Marcus sa...

haha, det skulle Märta gilla! Ni kanske kan bonda över fågelogillandet:)