söndag 24 juli 2011

Los helgos

Så.
Helgen var alltså (jag antar att det var underförstått efter myspysbilderna jag lagt upp från mobilen) underbar!
Bella åkte till morbror Anders och Inga-lill i Mora på torsdag morgon.
På fredag morgon tog jag själv bussen dit med avsikten att plocka med mig henne hem på kvällen, men hon ville stanna en natt till så jag fick vackert sätta mig på bussen hem själv.
På lördag tog jag med mig T tillbaka till Mora för då var vi minsann bjudna på finmiddag. En strålande god marinerad fläskkotlett med potatisgratäng och äppeltzatziki bjöds det på och till efterrätt jordgubbar med glass (kan ju inte misslyckas).
Det var så väldigt väldigt god mat och så väldigt väldigt trevligt.
Tack för en superrolig dag!

I morse flydde T fältet och tog med sig en vän ut för att fiska.
Jag fick ryck och löpte amok med städredskapen här hemma, blandat med disk och tvätt, och efter det satte jag och B oss och tittade på en massa Pippi Långstrump-avsnitt.

Nu känner jag litegrann att min kära pojkvän gärna får dyka upp så vi kan handla hem middag.
Idag har min mage beställt matjesill med färskpotatis, gräddfil och gräslök.
T ville ha pizza.
Med tanke på fördelningen av nöjesaktiviteter v/s hushållssysslor idag så anser jag mig berättigad till att bestämma middagen.
Visst?






Inga kommentarer: