måndag 18 juli 2011

Måndag Schmåndag

Idag är första vardagen på sommarlovet som Bella är hemma.
Borta bra men hemma bäst tycker jag, som längtat ihjäl mig. Jag tror hon tycker detsamma.

Vi har, pågrundav det förbaskat omedgörliga vädret, hållit oss inomhus idag. Bella har varit lite hängig/uppmärksamhetsbehövande, så vi har myst så mycket vi bara kunnat.
Nu har vi nyligen mumsat i oss varsin nybakad äppel-muffin, en alldeles förträfflig muffin med äpple- , kanel- och vaniljyoghurt, kardemumma och äppelbitar i. En vacker dag ska ni få receptet. Om intresse finns.
Jag kan också meddela att jag gjort en sinnessjukt god soppa idag. En "Mustig älgfärssoppa" med potatis och morot i. Receptet (och älgfärsen) fick jag från min rara svärmor.
Även det receptet kan jag skicka vidare om ni vill.

Nu var tanken att Bella och jag skulle slå på kvällens första film, men jag fick nyligen berättat för mig att hon minsann skulle cykla upp till Ica och köpa en slush. Minsann.

Jag ska roa mig med några matcher Tetris sålänge.
Minsann!




Inga kommentarer: