tisdag 10 februari 2009

Dagens "jag-blir-så-irriterad"

Asså, det här Americas funniest homevideos...

För det första, programledaren.
Wth liksom?!

Han är ju verkligen Inte rolig någonstans, även fast han verkar tro stenhårt på det.
Publiken har garanterat såna där "skratta nu!"-skyltar att följa.
Det absolut tråkigaste är när de klistrat på hans ansikte i någon video där folk åker omkull på skidorna, snubblar i poolen osv...
Videon blir Inte roligare.
Han Är Inte rolig!

Sen vissa videor...
Jag tänkte på en speciell sak idag, de där "skämten" när någon utsatt stackare får en fejklott.
En lott där 'stackars' skrapar fram en vinst på 10 000 Dollar eller liknande, blir jättelycklig och antagligen hinner tänka ut minst 20 saker han ska göra för pengarna, innan hans hemska "vänner" avslöjar den vedervärdiga bluffen.

Vad är det? Vem gör så? och Vart någonstans är det roligt? På rikigt.

Sista saken jag verkligen stör mig på är slutet, Vinnarvideon.
Videon som publiken röstat fram till den Roligaste videon i hela programmet.
Det är, utan undantag, alltid den tråkigaste videon.

I något avsnitt var vinnarvideon en fluga som fastnat i dörren till ett kylskåp.
Det är kanske inte så vanligt.
Men är det Roligt? Nej, det är det inte.


Det förblir en evigt obesvarad gåta Varför jag fortsätter titta på programmet.
Jag yrkar på en återkommande, halvtimmes lång sinnesförvirring kl 17.00 måndag-fredag.


Inga kommentarer: