torsdag 19 februari 2009

Tre X-filesavsnitt...

...tar det, ungefär, att åka till Falun.

Att ha datorn med på tåget är så otroligt skönt, att ha internet hela vägen är snäppet bättre, men X-files gör att tiden flyger!

Jag är inne på säsong 7 nu och snart har jag inga fler avsnitt kvar.
Jag fruktar för den dagen.

Måste komma på någon annan serie att titta på då...
Tips mottages tacksamt!


Jag måste ändå gnälla litegranna (annars vore jag ju inte mig själv..)
Det borde finnas någon form av regel på tåg att den som sköter stationsutropningen i högtalarna (ni vet, "Nästa, Avesta!" ) har en behaglig, eller iallafall inte öronskärande röst.

Tantalottan som kom och kollade biljetter idag var densamme som fick den stora äran att ropa ut nästa station och dyl. i högtalarna.
Det var inte lika stor ära för oss resenärer kan jag säga...

Föreställ er naglar mot en griffeltavla, gaffel mot porslin och gnisslande tänder.
Lägg sedan ihop allt det här multiplicera det med 10.
Aj.

Men detta till trots så var det ändå en ganska behöglig resa.

Nu är jag iallafall framme, har precis lagt in min ryggsäck och lite annan tvätt (som alltihop har blivit utsatt för ena kattens könsmogenhet och skvättning) i tvättmaskinen och ska senare iväg och sola en stund.


1 kommentar:

Anonym sa...

Om du inte sett Fringe, så är det en klockren serie. Den har allt!!!