tisdag 24 februari 2009

Nackspärr

Det var tydligen vad jag hade.

Lite bättre diagnos än den jag gett mig själv.

Tumörer, Cancer och andra former av livshotande åkommor tyckte jag att jag hade.
Hypokondriker? Nej nej...

Det gör ju så Ont!
Det känns som om någon lyft upp Afrika och tappat det på min nacke.

Att jag tappat känsel i lite härådär, förklarade Dr Hamra, var för att det var nerver som kommit i kläm och att det var inte lika farligt som det kändes.

Konstigt ändå.
Nackspärr har för mig alltid vart lite stelhet där och lite ömmande där.
Inte nära döden...

Men enligt farbror doktorn så kunde nackspärr komma i alla möjliga färger och former.

Jo Tack!
Kul att nackspärr valde att testa sin grymmaste skepnad på mig...jag känner mig hedrad.


Voltaren, Värme och Vila var ordinationen.

Så en ask starka piller rikare och min mamma 300 kronor fattigare (tack mamma!)
sitter jag nu här i väntan på bättre tider.


Inga kommentarer: