tisdag 31 maj 2011

En jättekonstig dag...

Idag är det en jättekonstig dag.
Inget är liksom som det brukar.

T ska sova två timmar, sen åka ner till banken och få pengar. (ja, inte FÅ få, utan Låna få) sen ska han till tågstationen och åka tåg till Allingsås och där ska han byta pengarna mot en ny bil!
Hur stört är inte det?!
Medans han gör allt det där ska jag hänga hemma och göra mest ingenting och ikväll ska jag ta med svärmor och B´s bonuskusiner till Bellas cirkusuppvisning på skolan.
Sedan, ikväll, när T kommer hem och parkerar så kommer det stå en stor blå bil där han annars skulle ställt sin svarta lilla pärla (hans ord, inte mina).
Efter han har parkerat så ska han Inte åka och jobba utan han blir hemma heeela natten.

Som sagt. Jättekonstigt.

Jag hoppas det inte stöter på några komplikationer i denna konstga, men väldigt välplanerade, dag.
Som att banken inte "ger" honom pengarna...
Eller att tågbiljetterna är slut när jag får klartecken att boka....
Eller att bilen inte är som utlovad och han måste åka tåg hem igen...
Såna saker.

För nu har T kämpat som en galning med att fixa bil - han fick eld i baken när försäkringsbolaget tog hans pärla for ever häromdagen - och det ska vara fan om det inte går som det ska nu.
Vi har lagt beslag på svärmors bil (tack snälla, snälla) dessa dagar och jag är ganska säker på att hon gärna skulle vilja ha den tillbaka.


Så.
Fortsättning följer...





Inga kommentarer: