söndag 15 maj 2011

Helgen som gått..

Denna helg har för T´s del gått i Bjj´s tecken. Inget chockerande där.
Men jag passade iallafall på att dumpa min väntande plats i soffan i fredags och åka med goa Jenny ut till goa Tom och en mysig (läs:galen och fartfylld) vagnsrunda!
Kvällen spenderades framför film med lite mys, tills T somnade och vi stängde av och gick och la oss.

Igår hade T tävling i Gävle, då alla i klubben var upptagna på annat håll och inte kunde åka med och peppa så följde jag med som det lilla moraliska stöd jag kunde vara.
Egentligen skulle jag åkt och tittat på Tom när han startade i en dressyrtävling (och kom tvåa!!) men.. ja. Kärleken övervinner allt. Right?
Mitt uppenbarligen otränade öga tyckte T var superduktig då hans två matcher (??) slutade oavgjort. Men han har sådan press på sig och var inte nöjd.
Efter det svängde vi in på Ikea och åt middag och snabb-tittade igenom lite av det vi ska köpa till barnrummet.
När vi kom hem fick jag magvärk from hell, som vägrade gå över och fick mig att ligga och grina i fosterställning.
Min egen utredning berättade att det måste varit den 6 timmar långa luckan mellan måltider + 4000 köttbullar på fem minuter som måste fått mina tarmar att protestera.
Men det var lite läskigt när jag började tvivla på att det verkligen Var magknip.
Det gick över till sist och jag och T kunde mysa i soffan framför andra halvan av filmen vi påbörjade i fredags och efter det slutet på ESC. (Fel låt vann).

Idag kommer då äntligen B hem efter en helg hos pappan!
Jag saknar henne så jag dör, som vanligt.
Det blir en kortvecka för oss två nästa vecka eftersom vi åker till Trosa på onsdag för ett sista hej då till farmor.
Det ska bli otroligt skönt att komma hem, oavsett anledningar, och träffa min fina familj.


Jag slänger upp en bild på världens vackraste häst och en väldigt duktig Stina på tävlingen igår.






Inga kommentarer: