söndag 8 maj 2011

Kattmord

I morse vaknade jag klockan fem av att katten spydde.
I min säng.
På mitt sprillans nya, vita överkast.
Sådan är underbart tycker jag.

Så efter att jag mördat katten och slängt in överkasten i maskinen (Jag älskar att jag var så smart att jag köpte ett lätt-tvättat överkast!) så somnade jag tillslut om och sov ända till nio.
Det måste bli någon form av personligt bästa sen jag började odla bebis i magen och automatisk blev morgonpigg pensionär.

Termometern stod på 13 grader i morse, det är lätt årets personliga bästa och jag måste se till att lapa lite sol innan jag ska med bonus-mamma till Sala och hämta Bella klockan 15 idag.
Jag önskar bara jag visste hur man öppnade balkongens glasfönster så jag slipper dö av värmeslag...


Om det för övrigt fins något kattexpert ute i vimlet som råkar läsa detta; Varför spyr katten så jävla mycket?!
Hon får ett mildt och bra torrfoder och vi försöker hålla den jämnt påfylld så hon inte kastar sig över maten utan äter lite då och då.




1 kommentar:

Annis sa...

På högra rutan sitter en "ratt" längst ner. Vrid och öppna. Sen resterande glas kan du skjuta åt höger, mot det öppnade fönstret så mycket det går, ta tag i vänstra sidan och dra inåt, så hamnar det på samma sätt som fönster nr 1.
När du vinklat in dom rutor du vill, hänger en rem på väggen, den hakar man i yttersta rutan och drar åt, så dom inte kan slå i och gå sönder.
Testa och se om du förstår hur jag menar, annars hojta så ska jag försöka förklara igen.
/Annis