fredag 6 februari 2009

Drömmar

Drömmar är nog det konstigaste jag vet.
Jag har aldrig fått ett ordentligt svar på vad drömmar egentligen är.

Är det någon form av ventil för underliggande tankar och känslor?

Har vi en spärr i vaket tillstånd som hindrar oss från att tänka och känna de sakerna som vi drömmer?

För ibland drömmer man ju att man gör de mest sjuka sakerna, på gott och ont.

En annan konstig sak är de främlingar vi möter i våra drömmar, vars ansikten man så väl kommer ihåg precis när man vaknat.
Har vi någon gått sett dessa ansikten på riktigt, och de lagrades i vårat undermedvetna?

Eller formar vi själva ihop ett helt, för en själv, nytt utseende?

Tänk om man skulle träffa en människa man drömt om på riktigt, fast man inte har en aning om vem den är.
Kanske är det sådana människor man tycker sig känna igen men kan aldrig placera dem.

Såna här grejer gör mig galen, jag får panik när jag börjar fundera på sånt.
Jag har tusen frågor!
Vem ska jag få svaren av?


Deja vu är också en skum sak.
Ni vet, när man gör någonting och sedan får en stark känsla av att man upplevt Exakt samma sak förut.
Vad händer då egentligen?

Twilight zone.

Intensivt.


Nu, tillbaka till verkligheten och tvättstugan.


Inga kommentarer: