söndag 1 februari 2009

Inne på reserven

Jag är jobbar verkligen på mina sista krafter idag.
Är fantastiskt förkyld och så otroligt trött.

Jag gav upp och la mig i sängen halv nio igårkväll, men jag kunde inte hålla tassarna borta från boken mamma lånat mig;

Den heter "Äcklig" och är en verklig historia om en mammas otroliga grymhet mot sin ena dotter, Claire. Den är skriven av Claire själv när hon nått vuxen ålder.
Claire blir misshandlad både fysiskt och psykiskt av sin mamma och boken berättar om hur hon lyckas ta sig igenom det och kämpa mot sitt mål att bli advokat.

Bra bok.

Både jag och min mamma är svaga för verklighetsbaserade människoöden, och den här boken var bara en i den långa rad böcker vi plöjt igenom.
Den värsta jag läst hittills var Pojken som kallades "Det", också skriven av den utsatte själv, Dave Pelzer. Också den handlar om hans idiot till mamma som misshandlade honom på de mest grymma sätt.
Efter den kommer en rad uppföljare om hur hans liv utvecklades.
Rekomenderar dessa böcker starkt.

Det får en att inse hur bra man verkligen har det.

Inga kommentarer: