lördag 5 februari 2011

Domino?

Vaknar en vaknar alla.
Så har morgonen sett ut hos oss iallafall.

T skulle upp i ottan för att åka och spela hockey-bockey, bandy, innebandy...eller vad det nu var, på Korpiaden. Han ställde klockan som ringde när den skulle, sen ringde den igen. Och igen..och igen. Tillslut fick han skäll från bitchen brevid (that would be me) och kravlade sig då upp. Men skadan var redan skedd och när han lämnat lägenheten var jag fortfarande vaken och hörde Bellas dörr öppnas. Det var den sovmorgonen.
Meen, morgonstund har guld i mund var det någon idiot som hittade på så det var bara att gilla läget och kliva upp.

Om ett tag ska vi bege oss ut i kylan och inta stadens gator för lite nödvändighetsshopping innan vi beger oss ut till stallet.
Idag är det BellaPluto-dag och den söta lilla shettisen ska få lite välbehövd (fast säkert inte lika uppskattad) motion.
Jag, som ska stå i mitten och trassla med longerlinan, behöver desperat nya värmeinlägg i mina sulor. Därav nödvändighetsshoppingen.

Betyget på gårdagens film blir toppbetyg! Jag skrattade hejdlöst och det gjorde (som tur var) resten av biobesökarna också.
Se den!
Och se den på bio i 3D. Det blev liksom bara såå coolt!


Nu ska jag, efter tretton "Bella kan du gå och klä på dig och borsta tänderna"-försök, ta saken i egna händer och lyfta ungen in i badrummet.
A mom´s gotta do what a mom´s gotta do.





Inga kommentarer: