torsdag 3 februari 2011

Smider planer

Jag har hittat ett par skor jag vill ha. Eller vill ha och vill ha....
Behöver!
Din sko har haft dessa inne hur länge som helst och jag har inte sett de i butik här på ett tag, men de finns fortfarande kvar på hemsidan.
Jag, min fryslort, kommer inte kunna ha dem förän i vår - när den här förbannade snön är borta - men då kanske de är slut.

Min plan är, då min sambo inte är överförtjust i mitt helt normala shoppingbehov, följande:
Din sko har två par nästan identiska kängor. Såna jag vill ha, men de jag vill ha kostar bara 399:-. Det andra paret 400 kronor mer, 799:-
Så, om jag först visar honom de dyra skorna, med hundögon och mitt finaste "älskliiiing snääääälla?"  Då kommer han sucka motvilligt, men inte säga nej. (Han är en bra sambo). Sen låter jag det gå en stund och springer sedan tjoandes och överlycklig till honom och säger att jag har hittat ett par exakt likadana skor för fyra hundra spänn MINDRE! Då kommer han tycka att det är jättebra och säga Vad duktig du är älskling! Köp dem!

Så poff är både mitt shoppingsamvete lättat och hans rädsla för att jag shoppar upp våra besparingar.

Right?


 





Vilka är vilka tror ni?





1 kommentar:

Anna sa...

Den där taktiken måste jag oxå börja köra med :) Hoppas du lyckas med att få ett par!