tisdag 1 mars 2011

Filmtips

Jag bara måste slänga in två filmtips medans jag ändå är här och snurrar.
(Vem vet när jag kommer tillbaka liksom)

Den första är filmen om han som fastnade i ett berg och sågade av sin egen arm.
127 Dagar.
Alltså, den hade vart sjukt bra om den var påhittad.
Att den inte var det gjorde den bara SÅ mycket bättre.
När jag sedan såg dokumentären om den riktiga händelsen och såg hur allt faktsikt stämde så himla bra med filmen, så blev filmen typ, bäst!
Såå har ni inte sett den: Se den se den se den.








Den andra är den norska The troll hunter. Eller Trolljegeren.
Den är filmad som en dokumentär och jag hade väldigt låga förväntningar.
Jag menar hur bra effekter kan det vara på en norsk rulle liksom?
Men Oh My God.
Den var så himla sjukt bra. Så bra filmad och det är baske mig bara den sista gnuttan av "sunt förnuft" i mig som gör att jag inte numera tror på troll.

Sen den. För bövelen!






Inga kommentarer: