torsdag 31 mars 2011

Marie v/s tröttheten

I morgon är det fredag. En sådan fredag där B åker till sin pappa i Södertälje och jag och T har en hel barnledig helg framför oss.

Vanligvis går ju jag och lägger mig när T åker till jobbet på kvällarna och somnar i regel på en gång. Det leder till att jag vaknar tidigt (tidigt!) och så är jag lika trött på kvällen igen.
För att slippa vara tråkig flickvän och somna klockan nio på kvällarna under vår BL-helg ska jag nu testa mina gränser och hålla mig vaken.
T tar upp Bella till skolan i morgon så jag får sova.

Nu är klockan 21.51.
Jag har hittills hållt ut ca 20 minuter längre än vanligt.

Jag kan meddela att det blir inte längre än såhär.
Mina ögonlock är tunga som bly och jag såg nyss två stycken Heli.
Dubbelseende = dags att sova.


Mitt testa gränserna-experiment gick alltså sådär.




1 kommentar:

emma sa...

Det är helt okej att vara trött!
Han får lägga sig med dig och gå upp med dig tidigt så kan ni ha härliga pojk och flickväns mornar :D
Kram