onsdag 8 juni 2011

Pappa på pappret

Idag har jag och T varit på socialförvaltningen och skrivit på faderskapsintyget.
Jag vill dock minnas att det inte var sånt sabla ståhej när Bella var på gång för nio år sedan, då skickades papprena hem och man fick skriva under dem hemma och sedan skicka in.
Men jag antar att det är lika bra att vara extra petig... det är ju trots allt en ganska big deal.

Så, nu är T alltså pappa. Iallafall på pappret.
Han får, liksom jag, vänta ett tag till innan bebisföräldrarollen praktiskt infaller sig.


Innan denna stora händelse hade jag en, som vanligt lika, trevlig lunch med min stora kärlek (hästen) Tom´s matte Jenny. Hon är en sån där som bara får en att känna bra saker. Hon är peppande, positiv och så himla trevligt sällskap. Jag blir alltid på bra humör efter vi träffats.

Nu ikväll är Bellabus borta på efterskolan-aktiviteter. Med skolan. Vilket passade superbra eftersom jag hade en hel del att fixa innan vi ska fira hennes födelsedag här i morgon.

Jag kan för övrigt nu konstatera att man ska helst undvika att baka när:
1: Det är 800 grader varmt ute + ett par fler inomhus,
2: Man är gravid och redan har en något förhöjd kroppstemperatur + svullna, ömma fötter och en elak foglossning
och 3: Man glömt köpa bakplåtspapper och får improvisera fram muffins av vad som skulle vara kärleksmums och därav drabbas av panik eftersom man ska bjuda svärfamiljen på detta i morgon.





Inga kommentarer: