tisdag 9 februari 2010

Dude looks lika a lady

Eller, Lady looks like a dude?

Jag har ett tricks som jag använder mig av när jag är ute och vandrar på kvällarna.

Då jag är fd:a Slöddertäljebo är har jag det inpräntat långt in i hjärnan att det är farligt att vistas ute ensam om kvällarna. Speciellt om man är tjej.
Så jag brukar försöka att vara så lite tjej som möjligt när jag går. Gå bredbent, "bära kylskåp"..ni vet, som killar gör.

Det låter helt stört.
Det ser förmodligen helt stört ut också, men jag inbillar mig att det fungerar.

Detta är för övrigt mycket lättare nu under vintertid när man kan ha stora jackor som skulle kunna sitta på vilken kropp som helst.

Så, det var ett litet tips från coachen.
Ni behöver ju inte avfärda det på en gång, jag har inte blivit överfallen än iallafall!






Ps: Ni visste väl föressten att Aerosmiths "Dude looks like a lady" är skriven om Vince Niel, sångaren i Mötley?
Inte helt otroligt då han såg ut som en blond liten flicka under sina glansdagar.

Inga kommentarer: