måndag 22 februari 2010

Organisera mera!

Jag älskar att ha saker rent, snyggt och organiserat!
Var sak har sin plats.

Det är jättebra och jättedåligt.

Jättebra för att man vet var man har allt och let´s face it; vem gillar inte ett rent hem?
Jättedåligt för att när saker Inte ligger där det ska blir det kaos i min lilla clean freak-hjärna.
Det är Inte kul.

Vi ska ju på kryssning på torsdag, följt av partaj i stockholm på lördag.
Mamma ska vara här med Isabelle torsdag fredag innan hon åker till sin pappa på sportlov en vecka.
(Isabelle alltså)

Allt detta innebär organisering på en onaturlig nivå.

Jag har påminnelser för att komma ihåg mina påminnelselappar.
"Att göra"-listorna överlappar varandra på kylskåpet och jag svamlar frenetsikt när jag kommer på vad mer jag måste göra.

Jag driver med all säkerhet min sambo till vansinne...
Jag misstänker att han står ut genom att påminna sig om all öl han ska få dricka och all musik han ska få lyssna på i helgen.
That makes it all worth it liksom.


1 kommentar:

Emelie sa...

Partaj i Sthlm på lördag? Eller fredag? Nu har du skrivit två olika saker här, freak. Organisera upp i min hjärna.... :)