söndag 18 april 2010

Morgonstund har sång i mun

Isabelle hade ju pyjamasparty här igår.
Hon och Maja levde loppan och hade jätteroligt!

Allt gick fantastiskt bra. Mat, tandborstning, läggdags..allt!
De sov ända till nio i morse så jag fick en trevlig sovmorgon idag också.

Nu sitter de i köket och äter frukost/ har allsång.
Ni skulle höra va mysigt de sjunger.
Helt i kör med varandra och jättefina sånger.
Myspys!!

Idag ska jag försöka ta med mig dessa två söta yrväder ner på stan en sväng.
Meningen är att jag ska växla pengar och köpa diverse solskyddskrämer till den stundade utlandsresan med jobbet på onsdag.
Men frågan är ju om vi ens kommer iväg...
Det är ju vulkankrusiduller och askmoln överallt.

Jag läste nåt någonstans att något flygbolag har testflugit genom ett askmoln för att se om de faktisk hade konsekvenser (tydligen ska motorerna stanna) för planet.
I det här testen hade ingenting hänt och det stod att detta bolag funderade på att återuppta trafiken igen.

Jag hoppas innerligt att detta är ett sjukt skämt.

För det första, lucky shot!
För det andra, Jag tänker INTE sätta mig i något flygplan sålänge det finns minsta lilla uns av aska kvar i luften. Inte en chans. Då tar jag en vecka utan lön så får de vackert flyga utan mig.




Inga kommentarer: