tisdag 20 april 2010

No trip

Nä, så det vart ju alltså ingen resa.
Flyget inställt.

Jag har alltså haft dödsångest helt i onödan...
Jag är dock ganska tillfreds med att inte åka bort.
(Jag hoppas fler är det?)

Det är såklart trist att inte få någon sol på min bleka kropp, men jag tänkte eventuellt unna mig en trip till solarieöarna i veckan - bättre än inget.
Dessutom är det nog lika bra.
Varför ska jag pressa fram ett fejkat leende konstant i en vecka, när jag ändå antagligen är uppsagd?
Eller, det ligger nog mer säkert än "antagligen" nu.

Fan. Jag har verkligen gett allt. Tagit dåligt humör, ofrivillig + obetald ledighet, arbetsuppgifter som är sjukt långt ifrån vad jag borde göra och snurrat utochin på mig själv (och min familj) för att få arbetstiderna att funka.
4 fjuttna timmar är anledningen.

I helgen åker Bella till pappan...
T ska spela på någon 40-årsfest som jag visserligen inte tror jag är tillåten att gå på. Innan dess ska de ha "bandmiddag" här, så jag är förvisad från lägenheten.

Jag skulle vilja ha en riktig "innanmanfickbarnochkundefestahelahelgen-helg".
Bara få släppa allt strul som varit och slappna av och ha riktigt kul.
Who´s up?


1 kommentar:

Johanna sa...

Men alltsååå, då följer du med din dotter till södertälje o är här ihelgen! :) Kooom igen! Ja bjuder på öl!! ;)