måndag 17 maj 2010

Home sweet home

Jag saknar tälje, jag saknar Trosa.
Jag saknar mamma och pappa.
Jag saknar mina vänner.


Men här hör jag hemma.
I Falun, hos T.
Det känns så jävla rätt.
Även fast att komma hem till Södertälje känns rätt det med, och välbekant och tryggt.
Så är Falun där jag ska vara.


Idag har jag tagit tag i inskrivningen på arbetsförmedlingen och jag har fixat arbetsgivarintyget som kommer i brevis i veckan så jag kan skicka in alla papprena till a-kassan.

I morgon ska jag försöka boka tid hos studievägledningen så jag kan försöka forma min framtid lite, planera hur jag ska lägga upp mina framtida studier så allt går hand i hand.
Jag ska ta reda på hur mkt jag har kvar att betala av till CSN, se om jag kan få det sänkt (antagligen no way..) och hurvida jag kan ta ett nytt lån om typ 8-9 månader.

Det har även blivit en jäkla massa slapp, alkohol och god mat de senaste dagarna, så nu börjar Projekt: komma i form.
Promenader och Zumba. Kyckling och broccoli. Vatten och Tectonic.

Iaf tills på fredag, då ska jag belöna mig med lite mer slapp, öl och god mat ;)


Inga kommentarer: