torsdag 6 maj 2010

Officiellt arbetslös

Nu finns det på papper.
Frånochmed den 14:e maj är jag officiellt arbetslös.
Utan sysselsättning.
Mellan två jobb.

Vad man än väljer att kalla det är det skitläskigt.
Och så sentimentalt.
Min chef är helt fantastisk, hela företaget är det.
Synd bara att det fanns den där "haken" som förstörde allt...

Men om jag ska välja att vara positiv (vilket är på tiden..) så kan jag försöka se det som att det är första steget mot att göra det jag verkligen vill.
Plugga.
Jag vill fixa klart min behörighet till att söka in till läkarsekretarutbildningen.
Jag vill Jag vill Jag vill.

Men att plugga är svindyrt...

Och jag kan inte börja den utbildningen förän nästa höst. Och dit är det jättelångt, så ett arbete imellan vore helt fantastiskt!
Så, varsågoda och anställ mig!


Inga kommentarer: