lördag 16 april 2011

Idag ska vi...

Idag utnyttjade jag det faktum att T brukar springa på MMA-träning i Borlänge till min fördel.
De ska ha lite löshoppning i stallet idag och jag ville SÅ gärna se på, men enda sättet att få upp min trötte sambo tidigt nog för att kunna skjutsa mig, var att påpeka att han faktiskt kan gå på sin träning som börjar klockan elva.
Detta, mina vänner, är vad som kallas för en Win Win situation!

Efter träning och stall åker vi raka vägen till Enviken där min svägerska är hemma på besök från Norrköping. Som jag längtar!
Visserligen har hennes besök tråkiga grunder då deras morfar är dålig.
Men jag har saknat henne och det ska bli kul att träffa henne, trots omständigheterna.

Jag tiggde åt mig en inbjudan hem till min vän Emelie genom en kommentar på hennes blogg häromdagen, och igår ringde hennes sambo och bjöd hem oss på lite grill och umgänge i kväll.
Tanken, och planen, är att vi ska hinna dit också efter Enviken.
Beroende på hur saker och ting utspelar sig där.

Jag som gnällde över bristen på social kontakt igår, är ju överlycklig över den fullspäckade dagen vi har framför oss.
Nu brukar det ju sällan gå som man planerar, men vi har ett schema!
Som innebär möten med människor och absolut ingen kontakt mellan min bakdel och soffan här hemma!

Wo-freakin-ho!




Inga kommentarer: