måndag 18 april 2011

Kortvecka - men inte kort nog!

Den här veckan går B i skolan måndag till onsdag bara. Egentligen är det vanlig skoldag på torsdag också, men vi gör en fuling och är lediga då också.
När T vaknat på torsdag (dvs när vi tvingar upp honom...) åker vi ner mot Södertälje och släpper av Bella hos sin pappa och sedan vidare till Trosa.

Men idag är det måndag...
Måndag är inte torsdag.
Och jag vill ju åka nu! Nyss. Igår.

Jag har en väldigt intensiv anledning till att vilja åka ner tidigare och hade jag kunnat så hade jag suttit på tåget för länge sedan.
Det är någon jag behöver träffa.
Någon jag behöver säga vissa saker till och på torsdag kanske det är försent.
Praktiskt sett så kan jag inte åka tidigare eftersom B helst inte ska vara med vid detta möte, dessutom har hon ju skola och T jobbar natt och kan inte ha henne ensam hemma heller.
Men det sliter och drar i mig. Jag är så rädd att inte hinna. Men jag känner så väldigt starkt att det är något jag behöver göra.





Inga kommentarer: