lördag 25 juli 2009

Åka bil

~~~~~

Det är inte jättekul direkt.

Inte alls faktiskt.


Men nu är vi iallafall på väg hem från Mora.
Hem till flyttkartonger och tomma rum.

Den här veckan blir full av stök och städ.
Jag ska försöka få det mesta av städningen avklarad, så inte mamma behöver ligga på knä och skrubba på fredag.
(för även fast hon är minst lika vacker som Askungen ska hon ju inte behöva knega på som hon gjorde)

Det bästa vore ju om det bara var att svabba av innan vi går ut.
För sista gången.

Det kommer nog känns ganska konstigt att låsa dörren och sen aldrig mer gå in där.
Hemma.

För det är ju hemma, vare sig jag vill eller inte.

Isabelle är uppvuxen där.
Jag har tusentals underbara minnen därifrån.

Men jag är övertygad om att jag, Tommy och Isabelle kommer göra minst tusen lika fina minnen i nya Hemma, Falun.


1 kommentar:

KAWAiiKAi ~ sa...

det är kul att åka bil jue! .__.