lördag 18 juli 2009

Ända V/S Enda

~~~~~

Hur säger man egentligen?

Snart är dagen till: ända eller enda?

Han är den enda eller ända?


Ända som i bakdel-rumpa-stjärt, måste ju ändå stavas med Ä, eller hur?


Iallafall, så är min arbetsdag snart till E/Ända. (Det ser mest rätt ut med Ä faktiskt..)

T kommer och hämtar mig och vi far direkt till Trosa och hämtar Bella!

I morgon blir hon hemma med Tommy när jag jobbar.
Hon älskar det.
Hon älskar honom.
Man kan inte direkt klandra henne. Han är ju som han är.


Jag håller också på att förbereda mig mentalt för ett svårt samtal till mina chefer.
Jag har nämligen insett att jag inte kan jobba min två sista pass här (någonsin) V. 31.
Jag hittar ingen barnvakt.

Det finns inte så mycket jag kan göra, men det känns ändå skit.


Kul sista samtal.

"Hej, tack för den här tiden. Jo förresten, jag kommer inte och jobbar mina sista 14 arbetstimmar (någonsin) hos er. Lycka till med att fixa vikarie. Tjipp"

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk ända som i ände och enda som i endaste så blir det lättare att hålla reda på kanske :)

Jobbigt. Jag får typ panik bara av att säga upp mig från jobb och det där lär ju vara ännu värre... MEN, du får väl se det som en extra semestervecka och passa på att turista runt i Stockholm innan du slutar vara stockholmare!