onsdag 22 juli 2009

Folk

~~~~~

Ibland förundras jag över hur folk kan tycka att det är okej att bete sig hursomhelst.

Jag har en annons på blocket där jag säljer min Tv-bokhyllagrej för 200 spänn, det är ett jävligt bra pris.
Anledningen till att den är så billig är att jag är under tidspress och behöver bli av med den snabbt.

Igår förmiddag var det en tjej som mailade mig och undrade om den var kvar och att hon kunde hämta den redan idag. Jag svarade en timme senare och sa "taget!" (typ) och meddelade att jag var hemma till klockan 14 den dagen och dagen efter, sen åker jag bort över helgen.
Dagen gick, inget svar.
På eftermiddagen mailade jag igen och frågade om de var säkra, eftersom jag inte hört något.

På kvällen skrev hon att de var säkra och hon skulle ringa mig på förmiddagen dagen efter (idag) och bestämma tid.
Nu är klockan två och inte ett ljud från henne.
Varken via mail eller telefon.

Vad är det för stil liksom?

Det här är kanske ingen jättegrej för dem,eller för andra, men för mig är det skitfrustrerande och tillför onödig stress (vilket är det sista jag behöver nu).

En annan tjej mailade i morse och var också intresserad.
Jag skrev tillbaka att jag väntar svar från en annan och avvaktar tills i morgon, har de inte hört av sig då så får hon ta den.


Det är bara så....skitdålig stil.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, jag håller med dig. Eftersom man inte är sån själv så vill man ju vara schysst och hålla grejer åt den som visar intresse först, vilket ibland tyvärr leder till att man förlorar en annan köpare. Suck. Att folk inte bara kan bestämma sig. Och lära sig kolla mailen oftare om man väntar svar.