tisdag 7 juli 2009

Veckan som är

~~~~~

Jag har en skön 2-dagars jobbvecka den här veckan. Ikväll och i morgon bitti.
Snyggt sammanpressat med tio timmars ledighet imellan, precis som jag vill ha det.

Sen styr jag och mamman kosan mot Falun (hon vidare till Mora) och på lördag är det släktträff i Älvdalen och mitt älskade Okbodarna.

Mormor och morfar (och tidigare släkt) har haft stuga där så länge någon kan minnas, och där har det blivit mycket skratt och skrubbsår genom åren.

Jag älskar luften där uppe, den går liksom att andas. På riktigt.

Morfar kommer inte vara med, han orkar inte.
Det kommer bli ett stort hål efter honom där.
Han är en så viktig och stor del i allt som är Okbodarna för mig.

Men ändock ska det bli spännande att träffa släkt jag inte visste fanns.
Och som inte visste att jag fanns.


Men, som sagt, först en lagom lång arbetsvecka att ta itu med.


Inga kommentarer: