torsdag 9 juli 2009

En onsdagsnatt.

~~~~~


Varför drömmer man??

Och hur kommer det sig att man drömmer mer vissa nätter och vissa inget alls?
(iallafall inte som man kommer ihåg)


Min natt har varit fyllt av drömmar, av väldigt intressant innehåll.


Först var det midsommar, jag har ingen aning om var vi befann oss, men alla skulle ha en stor midsommarfest och jag var tvungen att jobba.
Jag öppnade ändå en öl, och det resulterade i att jag kom försent.
Jag fick ett argt sms av min arbetskamrat som påstod att jag kommit försent hela veckan.
Det var bara lögn.


Sen blev all bara konstigt.


Helt plötsligt står vi på nån brygga, som hade en kiosk. Metallica kom dit, men ingen brydde sig för James Hetfield var inte där.
Helt plötsligt ser jag att en liten unge med en skrikorange-grön-gul flytväst är på väg att åka iväg med en båt, själv.

Ingen reagerar så jag kastar mig ut (alá Mitch Buchannon) i vattnet och simmar i kapp båten, som ungen vansinneskör fort som fan. (Släng dig i väggen Mitch!)

Tillslut får jag tag i honom.

Då kommer unge nr 2 i en annan båt, också med en jag-vill-spy-färgad flytväst.
Uppenbarligen försöker han bräcka nån form av hastighetsrekord, men jag får tag i han med.
Såklart.

Sedan simmar jag i land med en båt i varje hand.

Väl framme vid bryggan får jag, efter mycket om och men, min vän Stefans uppmärksamhet. (ingen verkar ha brytt sig om mitt (super-)hjältedåd)

Han drar uppe unge 1 och unge 2, sen drar han upp mig.

Då visar det sig att min ena lunga gått sönder, och jag hostar blod.

Men Stefan tyckte inte att det var så farligt för "det rinner ju inte blod direkt" (exakt ordval).
Sedan går han och umgås med James, som tydligen bestämt sig för att joina resten av bandet.


Efter det minns jag inte mer av min Väldigt Intressant dröm.

Antagligen dog jag.

Men det märkte nog ingen...


Inga kommentarer: