tisdag 7 juli 2009

Saker man inte vill höra om man råkar vakna mitt i narkosen

~~~~~

"Jag vet inte vad det är men skynda er att packa in det i is"

"Äh, hon har ju fortfarande en njure kvar i alla fall, och hunden är verkligen hungrig"

"HA HA HA HA HA"

"Vad gör den där här?"

"Jag önskar att jag inte hade glömt mina glasögon"

"Okej, gott folk, det här kommer att vara ett experiment för oss alla"

"Kan nån se var jag har lagt skalpellen?"

"Fan, där gick proppen"

"Bäst vi sparar den där. Den kan vara bra att ha vid obduktionen"

"Häftigt! Se om du kan få hennes ben att rycka till igen"

"Tror du han kan höra oss?"

"Överlever man verkligen om allt det där sprutas in?"

"Varför sitter det en lapp på hennes stortå?"

"Stå still allihop! Jag har tappat en kontaktlins!"

"Håll patienten stilla, vi har nästan öppnat helt..."

"Hasse, kan du öppna säcken, han rör sig fortfarande"

"Fan! Sidan 47 i instruktionsboken saknas!"

"Och sen är det min tur att sätta på henne"

"Vad menar du med att vi har fel patient?"

"Jag visste inte ens att en människa kunde böja sig på det sättet"

"Kan vi inte stanna hjärtat? Jag avskyr det där jävla tickandet"

"Undrar om den här bruden fyllde i sitt organdonatorkort"

"Ta det lugnt. Jag tror den är skarp nog för att öppna magen i alla fall"

"Nej, jag har inte utfört den här sortens operation förut, syster. Men nån gång måste vara den första!"

"Ge mig...öh...öh... den där grunkan"


~~~~~~~~~~



Det är så roligt, nästan hyseriskt.



1 kommentar:

Solan sa...

*skrattar* Härligt.. mer sånt!

Ha en underbar Sommar!