tisdag 21 december 2010

Dålig dag v/s Bra dag

Det är alltså dagens tävling.
Hur resultatet blev det kan jag meddela sen när dagen är slut.
Utan detaljer givetvis.


Men hur som haver ska jag iallafall till mamma och pappa idag.
Jag ska få slappna av.
Jag ska få mysa.
Jag ska få SOVA utan kattmonster som klättrar i lådor i sovrummet*.

Jag längtar.
Men alla, även om ni inte fattar vad jag snackar om, håll en tumme eller två idag. Bara för att.









*Vi tömde bikinilådan i förebyggande syfte i gårkväll, så Rocki inte skulle kunna strula.
Men föga anade vi att den gula hårtussen skulle hitta ett nytt djävulstyg.
Nu öppnar han ALLA lådor och klättrar i och ur dessa.
Helt utan syfte och mål.
Och det vet jag eftersom jag spenderade två timmar med att, oviljes, iaktta detta utomordentligt idiotiska beteende.

Inga kommentarer: