onsdag 8 december 2010

Folkvett

Så.
Jag har en säng + 2 sängbord ute på annons på blocket.
Den var upplagd först för tusen spänn. Ett helt okej pris för en helt okej säng, tycker jag.
Det rigde en kvinna ganska snabbt, som var superintresserad av sängen.
Hon skulle bara "höra med sin son" (??) först sedan skulle hon höra av sig så skulle vi boka tid så de kunde titta på den. Undertiden jag väntar på besked av henne får jag mail avytterligare en intresserad.
Men jag förklarar att det är en före i kön.
Dagarna går, inte ett knyst från tanten. När jag väl bestämmer mig för att strunta i henne var den andre inte intresserad längre. TYPISKT.
Sen sänker jag priset till hälften (I know!) och får då ett samtal av en herre som är intresserad - han ska bara "överlägga med sin fru" sedan ringa tillbaka.
Dum i huvudet som jag är går jag på den. Igen.
Nu, två dagar senare får jag ett mail från en ny intresserad.
Ska jag ge "Herrn med frugan" en dag till eller skita i honom och slänga iväg sängen till den nya intresserade??
Tänk om han ringer precis efter?? Då blir han säkert jättearg och skäller på mig.
Jag hatar när folk skäller på mig.




1 kommentar:

Jonna sa...

Jag förstår hur du tänker. Rätt ska ju vara rätt. Men hur länge ska du egentligen behöva släpa på sängen? Om gubben med frun har tagit 2 dagar på sig så lär dom ha många argument att inte köpa sängen. Sälj den till den som vill ha den!

P.S Om du är orolig för eventuellt skäll från gubben med frun så dra en liten minilögn att damen före köpte den. Vad är oddsen att gubben med frun känner den som egentligen köper sängen? Då blir du av med den (och deras velande...) iallafall!
Lycka till! :)