torsdag 18 mars 2010

Med en enkel tulipan

(Fyndigt va?)

Änywho.
Jag har aldrig riktigt gillat tuplaner. Alls.
Jag har inte tyckt att de är speciellt fina (i någon färg), de vissnar fort och när de vissnar ser de mer ynkliga och patetiska ut än någon annan blomma. Jag blir så deprimerad.

Men i förrgår när min Maria kom på besök hade hon med sig en bukett med söta ljusrosa tulpaner.
Eftersom jag är uppfostrad väl vet jag att när man får blommor så letar man genast fram en passande vas och sätter dem i vatten.
So i did.
Sen hände det. Magin. Kärlek vid första ögonkastet.

De gjorde att mitt kök såg ut som något som Bree Van de kamp skulle godkänna!
(om man undantar plaststolarna från Ikea...)
Obsevera den fina Orkidén i fönstret. Den fick jag av T på vår 2-årsdag.
Det var i februari och den lever än!


Inga kommentarer: