torsdag 4 mars 2010

Planering skapar kaos

Jag är en planerare.
Inte för att jag gillar det, utan för att jag måste. Planerar jag inte får jag panik.
Det är lite av en psykisk defekt jag har...

Iallafall.
När jag planerar någonting är det väldigt (väldigt) viktigt att min planering följs.
Inte nödvändigtvis till punkt och pricka men helst utan några större störningar.
Om inte mina planer löper på som jag tänkt blir jag väldigt störd.
Man kan nog kalla det mentalt trasig vid vissa tillfällen.

Detta är något jag jobbar väldigt hårt med.
Inte att sluta planera, utan att sluta få spel om det inte blir som jag tänkt.
Oftast går det ganska bra, men ibland går det åt helvete.
Och när det går åt helvete så går det verkligen åt helvete.

Jag har därför kommit fram till att det absolut smidigaste vore om alla bara helt enkelt rättade sig efter mig hela tiden.
Ok?

Bra tack.

Inga kommentarer: