tisdag 9 mars 2010

Sagan om tvätt.

Det är så underbart att tvätta!

Speciellt att ha tvätt-tid mellan klockan nio och tolv på kvällen, när man stupat innan tio de senaste dagarna.
Då är jag som mest pepp på att tvätta två ikea-påsar med tvätt. När jag är riktigt trött.

Det är extra roligt att tvätta lakan. Extra breda lakan.
Roligast är när man ska vika dem. Att liksom få utmaningen att vika ihop lakan stora som Sahara.
Då mår jag som bäst.
Underkläder är också roligt att vika. En miljon underkläder. Och att para ihop strumpor.

Det är så himla tråkigt nu när all tvätt är färdigtvättad och färdigvikt.
Jag har bara en endaste sak till att se fram emot nu.
Det är att sortera upp all tvätt i högar. Mitt, hans, lilla hennes och så övrighögen med lakan och handdukar. Åååh!

Jag drar alltid en djup suck av besvikelse när jag tillslut lägger in de rena kläderna i respektives garderob.
Då vet jag.
Att det tar en hel lång vecka innan jag äntligen får tvätta igen...

Inga kommentarer: