söndag 24 januari 2010

The early bird catches the worm

Uppe med tuppen!
Fånga dagen!
Morgonstund har...

Nä. Det blir ändå inge roligare att stiga upp tidigt.
Fast klockan nio kanske inte räknas som speciellt tidig... iallafall inte om man jämför med en arbetsvecka.

Jag var iallafall smarta morsan idag och gick upp innan jag behövde för att kunna somna ikväll och vara pigg(are) och fräsch(are) på jobbet i morgon.

Idag ska jag och Isabelle ner på stan.
Tommy ska åka snowboard så jag tyckte vi kunde unna oss lite morochdottertid.
Fast det blir nog morochdotterochEmelie-tid, för vi ska möta upp henne för en fika också antagligen.

Hursomhelst så ska vi iallafall inte sitta hemma och uggla hela dagen!


Igår fick jag en inbjudan från min pappa till något som hette Logitech Vid..nånting.
Typ som Skype vad jag förstår.
Man kan alltså prata med webkamera totally free!

Jag upptäckte även att min kära lilla rosa lap inte besitter någon inbyggd microfon, så jag fick låna T´s "ha-skype-möten-med-bandet-telefon".
Men den är dum och jag vill inte ha den, jag vill ha en riktig mic!
Finns det typ trådlösa såna? Eller nåt?

1 kommentar:

Emelie sa...

Det blev en mycket trevlig morochdotterochEmelie-fika måste jag säga! :) Ni får komma hit o spela Kalaha, Wii o kasta boll någon dag!