tisdag 19 januari 2010

Finemang!

Jag sov som en påse skridskor inatt.
Inte alls alltså...

Men trots det så har dagen varit riktigt bra!

Bra nr 1: På torsdag kommer Big Boss och hjälper oss att skriva ett nytt schema till mig.
Min plan om schemaändringar verkar alltså gå i lås. Woho!

Bra nr 2: Jag hittade en massa goda recept på jobbet vara ett av dem fick äran att bli middag idag.
Kyckling i Limesås blev det. Bulgur till.
Jag förvånade mig själv med att faktiskt lyckas bra.

Bra nr 3: Jag bestämde mig för att jag ska baka Stomp.
Vet ni vad Stomp är?
Det är en form av tunnbröd, ett relativt nyttigt bröd tillochmed, som steks i stekpanna.

Min mormor brukade baka det när vi hängde i stugan i Älvdalen när jag var mindre.
Godast är det när det äts nybakat och med massor av messmör.

Jag har såna otroligt mysiga minnen från det där brödet och självklart kommer det inte bli samma sak att sitta i min lägenhet och äta det. Men jag Måste testa det en gång.

Jag hittade inga bilder som gjorde brödet rättvisa, men jag kan ta kort när brödet är klart så får ni se.
(Lägger upp receptet då också, för det fanns inte några som stämde med mormors på internet heller)


Inga kommentarer: