måndag 18 januari 2010

Efter Bra kommer Anus

Helgen har varit Toppen.
Toppen i alla ordets bemärkelser.
Toppen Toppen Toppen.

Mitt nuvarande nattliga arbetspass är inte lika toppen.
Tji fick jag eller?

Jag har inte kunnat sova speciellt länge, vilket resulterar i en trött Marie.
Jag har en tand som bestämt sig för att hata mig, så det gör ont i hela käken.
Jag är hungrig, men har bara en ask vindruvor att fylla buken med.
Min chef hade tydligen svårt att sova inatt och sitter vaken i samma rum där jag sitter.
Jag är inte på humör att vara social nu.

De här oregelbunda arbetstiderna tar knäcken på mig...

Min arbetsvecka börjar på söndagkväll klockan 23.
(Då måste jag börja ställa om mig till natt redan på fredagen, sover hela söndagen för att orka vara vaken hela natten - dvs hela jävla söndagen är förstörd.)
Sen jobbar jag till 07 på måndag morgon, sover max 4 timmar eftersom jag sen jobbar Dag på tisdag och måste kunna sova på natten.
Sen har jag eftermiddagspass onsdag och torsdag för att sedan åter igen jobba Dag på fredagen.

Jag orkar inte.

Jag lade fram ett förslag om att få jobba var tredje hel vecka natt istället för varje sönd-mån.
Övriga veckor vanliga för- och eftermiddagspass.
Hon lät inte allför lycklig inför mitt förslag, men vi skulle diskutera det.
Det är enda sättet, annars måste jag byta jobb.

Håll tummarna!!








Ps. Här finns ett gäng bilder från helgen. Enjoy!



Inga kommentarer: