onsdag 13 januari 2010

Välkommen på kalas

Isabelle har fått sin första inbjudan till kalas sen flytten till Falun.
Det är en flicka i klassen som fyller år och har kalas.
Jag vill så gärna att hon ska gå på kalaset.
Mer än hon själv vill antagligen.
Men det går inte för det är "pappahelg".

Nu överanalyserar ju självklart jag hela den här grejen och blir skitskraj att det ska bli jobbigt för henne när hon inte kan komma.
Att alla andra i klassen går på kalaset och Isabelle blir utanför när hon har varit den enda som inte var där.
Nu VET jag egentligen att så inte är fallet.
ALLA kommer inte vara där, och även om så blir hon inte utanför.
Men ändå. Jag vill att hon ska känna att hon passar in, får vara med i gänget. Det är så viktigt att hon mår bra i skolan.
Så otroligt viktigt.

När Bella fyller år ska hon baske mig ha ett hejdundrande kalas som alla pratar om i veckor efter!
Mamma fixar biffen.


1 kommentar:

Unknown sa...

Var inte jag och hälsade på dig i Södertälje dagen innan Bellas kalas för nåt år sen? Har för mig det. Det ordnar sig nog det där tror jag. Du fixar nog bästa kalaset nånsin tror jag! :)
//Jonas