tisdag 30 december 2008

Underbara Underliga barn

Sitter hos mamma och pappa i Trosa.

Jag har precis, efter massor om och men fått Isabelle i säng. Hennes temperament är riktigt jobbigt ibland. Hon tänder till på en halv sekund.

Det är konstigt, jag kan ha världens gräl med henne på kvällarna, va så frustrerad så jag bara vill stänga in mej någonstans och räkna till tusen, långsamt.
Men sedan, ett par timmar efteråt, när jag går in till henne för den där sista "titten" innan jag lägger mig, så rinner allt av totalt. Bara en enda blick på den lilla underbara varelsen som ligger där och sover så oskuldsfullt och vackert gör att hjärtat smälter och jag kan inte förstå Hur jag någonsin kan va arg på henne. Perfektion personifierad.

Så kommer det vara ikväll också, om ett par timmar när jag går och och lägger mig brevid henne kommer lampan få vara tänd en stund extra så jag kan få beundra min fina dotter litegrann innan jag släcker och somnar.

I morgon är det nyårsafton, intensivt.

Inga kommentarer: