tisdag 22 december 2009

Update

Ja som ni märker blir det inte något flitigt uppdaterande när jag är här.
Dagarn är fullspäckade och även om de inte är det så vill jag spendera så mycket tid som möjligt med familjen.

Idag har iallafall jag, mamma och Bella varit inne i Södertälje och handlat all julmat.
Det tog "bara" en och en halv timme på Coop istället för (om mamma varit ensam) tre timmar.
Vi delade inköpslistan på hälften och gick åt varsitt håll.

Folk är fan galna på affärerna runt jul.
Alla ska fram först och snabbast. Folk har skygglappar och skiter fullständigt i de som finns runt omkring.
Skittråkigt. Är inte julen den tid på året då man ska vara extra snäll och ödmjuk?

Efter Coop åkte mamma till farmor ett par timmar medans jag och Bella släpptes av på stan.
Vi vandtade runt ett tag, Bella fick en drop in-tid hos frisören och nya vantar, och när mamma var klar hos farmor hämtade hon upp Bella och åkte hem.
Jag stannade kvar och fikade med Jonna, Anna och Sara på Tratten.
Just like old times. Helt underbart.

I morgon blir det kökstjänst varvat med snögubbebygge!
Om det bara slutar blåsa.
Det är halv storm ute och snön vräker ner.
Är det såhär ni haft det i Södertälje den senaste veckan har jag lite mer förståelse för allt gnäll (lite mer, det finns fortfarande varma kläder och tidigare bussar)

Dessutom bor iochförsig mamma och pappa precis vid vattnet och det blåser rakt in i deras vik.
Vindar rakt från Östersjön.
Nice...

Inga kommentarer: